Kurumunuzu, markanızı en iyi şekilde koku algısı olarak ifade  edecek olan kokunuza kurumsal koku diyoruz. Tasarlanması, seçimi ve ortamda uygulanması belli bir uzmanlık ve donanım gerektiren ortam kokulandırmada,  koku seçimi  oluşturulmaya çalışılacak algı için oldukça önem taşımaktadır.
Türkiye’de  duygusal  pazarlama konusu henüz keşfedilmiş  olmasına rağmen bu etkili  pazarlama  aracı bir çok yabancı  marka  tarafından etkili  bir şekilde kullanılmaktadır.  Burada elde edilen etki, koku sayesinde  marka bağımlılığının oluşturulması  ve süreçte satışların artırılmasında koku hafızamızın ve zihnimizde kokunun hatırlattığı duyguların aktfi hale getirilmesidir.
Bilinçaltımıza hitap eden koku-duyu ilişkisi sonucu, uyarılan  duygu algısı ile müşteriye yaşatılan marka deneyimi (ortam kokusu ile hissettirilen duyguyu yaşarken mağazada  geçirilen süre, ürünleri incelenmesi, denenmesi, seçilmesi, satın alınması süreçleri) marka bağımlılığının oluşturulması, marka ile duygusal bağ kurulması, aynı markayı tekrar tercih etme, satışların artması,  gelişen marka imajı  şeklinde pazarlamada heyecan verici sonuçlar doğurabilmektedır.
Koku- Duyu Marka Deneyimleri :
Duygu- Koku  algısı : Rahatlama, huzur, ferahlık hisleri  satınalma kararını kolaylaştıracak duygu algısını tetiklemesi,
Ortam  - Koku algısı : Kokunun uyardığı duygu- algı hissinin ortamın ambiyansına uygunluğu, ışık, renk, müzik, mekan tasarımı,
Ürün - Koku  algısı: Müşteride oluşturmak istenen  kaliteli, sağlam, dayanıklı, modern çizgi, şık, farklı, trend, sıradışı, rahat gibi algıların ortam  koku’su  ile pekiştiirlmesi mümkün.

 
 

Kurumsal  Koku ve Pazarlama:
 

Marka - Koku  algısı:   Müşteride oluşturmak istenen algı; güvenilirlik, moda,  vazgeçilmezlik,  güç duygusu, özgürlük  v.b. koku’nun tetiklediği duyuların marka imajı ile birlikte bilinçaltında yer etmesine yardımcı olmak. Müşterinin marka imajıyla kişisel kimliği arasında bağ oluşturması, müşterinin  kendisini ürün ile  ortam ile özel ve farklı  hissetmesinde kokuların etkisinden faydalanmak..

  
  Koku,  his ve algıların oluşumunu yönlendirmek için bilinçaltına yönelik  gizli ve etkili bir araçtır. İyi tasarlanmış  kurumsal vkokunuz, müşterilerinizin bilinçaltında  koku-duygu bağınızın oluşmasını  ve müşterilerinizin davranışlarınızı etkilemenizi sağlar.
Kokunun  bu denli etkisi sunulan ortam görselliğinin yanı sıra  zihinlerde unutulmayacak bir  kurumsal markanın oluşmasını ve duygusal bir bağ kurulmasını sağlayacak algıyı ve hafızanın oluşmasına yardımcı olur. Koku hafızası çok kuvvetli bir hafızadır. Çoşku, huzur, rahatlık, mutluluk hisleri ortam kurumsal kokusu ile uyarılan   bir  müşteri  satın almaya ve ikna edilmeye  daha yatkın, daha olumlu  bir  halde daha yüksek satın alma potansiyelinde  olacaktır.  Kokunun duygusal etkisinin kullanımı  farklılığınız olabilir.  Müşterileriniz sizin işletmenizde kendilerini daha rahat, daha güveni ve huzurlu hissedebilirler.  Sunduğunuz ortam,  hafızalarda daha etkili kalıcı imaj oluşmasını hızlandıracak, marka ve ürün tercih edilirliğini artırabilecektir.
Firmanızın müşterilerine vermek istediği mesajı, oluşturmak istediği imajı en iyi şekilde aktarabilecek, kurumsal kimliğinizle özdeşleşerek, hafızalarda kalıcı etkiler oluşturabilecek kurumsal kokunuzun titiz bir çalışması ile seçilp hazırlanması büyük  önem taşımaktadır. 
·         Bireysel ve toplumsal hafızada yer edinmek için kokunuz çok iyi bir araçtır.
·         Unutulmamak için, farklılığınız olmalı. İnsanları şaşırtın, hayrete düşürün.
·         Kurumsal kokunuz, müşterilerinize etkin ve güzel hisler veren bir araçtır.
     
 Koku ile yapılan müşteri davranışları araştırmalarında edinilen gözlemsel sonuçlara göre; hoş bir  kokusu olan mağazalarda müşteriler, %26 daha uzun süre zaman geçirirken, reyonları üç kat daha uzun süre ziyaret etmişlerdir.  Bu kişinin ürünlerle daha çok ilgilenmesi, daha  çok satın alma ihtimali yada daha  fazla ürünü satın alma ihtimalini artırır.
       Rakiplerinden farklılaşmak isteyen markalar, duygusal pazarlama araçlarını kullanıyorlar. Koku, en etkili duygusal pazarlama araçlarından biridir.
        Kurumsal koku ile marka bilinilirliğini sağlamaya çalışarak,  markanın insanların  bilinçaltında (koku hafızasında) yer alması  mümkün olabiliyor.
 

Kaynak: 
- Davranışın nörobiyolojik temelleri Yrd.Dç.Dr. Aybala Sarıçiçek, Psikiyatri Anabilim Dalı- İKC Universitesi
- Biyolog Esra ÖZ Yayınlarından – “Kokuyla keşfet”  -  fesraoz.blogspot.com.tr  
- Brand Sense – Martin Lindstrom – 4.bölüm- Warrem ve Warrenburg(1993) “Kokunun Duygular üzerindeki Etkisi”, Journal of Experimental Pyschology, 113(4):394-409
-Sızıntı Dergisi – 1989,Haziran, sayı : 125 www.sizinti.com.tr/konular/ayrinti/kokularin-hafizasi.html