Kurumunuzu, markanızı en iyi şekilde koku algısı olarak ifade edecek olan kokunuza kurumsal koku diyoruz. Tasarlanması, seçimi ve ortamda uygulanması belli bir uzmanlık ve donanım gerektiren ortam kokulandırmada, koku seçimi oluşturulmaya çalışılacak algı için oldukça önem taşımaktadır.
Türkiye’de duygusal pazarlama konusu henüz keşfedilmiş olmasına rağmen bu etkili pazarlama aracı bir çok yabancı marka tarafından etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Burada elde edilen etki, koku sayesinde marka bağımlılığının oluşturulması ve süreçte satışların artırılmasında koku hafızamızın ve zihnimizde kokunun hatırlattığı duyguların aktfi hale getirilmesidir.
Bilinçaltımıza hitap eden koku-duyu ilişkisi sonucu, uyarılan duygu algısı ile müşteriye yaşatılan marka deneyimi (ortam kokusu ile hissettirilen duyguyu yaşarken mağazada geçirilen süre, ürünleri incelenmesi, denenmesi, seçilmesi, satın alınması süreçleri) marka bağımlılığının oluşturulması, marka ile duygusal bağ kurulması, aynı markayı tekrar tercih etme, satışların artması, gelişen marka imajı şeklinde pazarlamada heyecan verici sonuçlar doğurabilmektedır.
Koku- Duyu Marka Deneyimleri :
Duygu- Koku algısı : Rahatlama, huzur, ferahlık hisleri satınalma kararını kolaylaştıracak duygu algısını tetiklemesi,
Ortam - Koku algısı : Kokunun uyardığı duygu- algı hissinin ortamın ambiyansına uygunluğu, ışık, renk, müzik, mekan tasarımı,
Ürün - Koku algısı: Müşteride oluşturmak istenen kaliteli, sağlam, dayanıklı, modern çizgi, şık, farklı, trend, sıradışı, rahat gibi algıların ortam koku’su ile pekiştiirlmesi mümkün.
| Kurumsal Koku ve Pazarlama: |
Marka - Koku algısı: Müşteride oluşturmak istenen algı; güvenilirlik, moda, vazgeçilmezlik, güç duygusu, özgürlük v.b. koku’nun tetiklediği duyuların marka imajı ile birlikte bilinçaltında yer etmesine yardımcı olmak. Müşterinin marka imajıyla kişisel kimliği arasında bağ oluşturması, müşterinin kendisini ürün ile ortam ile özel ve farklı hissetmesinde kokuların etkisinden faydalanmak..
Koku, his ve algıların oluşumunu yönlendirmek için bilinçaltına yönelik gizli ve etkili bir araçtır. İyi tasarlanmış kurumsal vkokunuz, müşterilerinizin bilinçaltında koku-duygu bağınızın oluşmasını ve müşterilerinizin davranışlarınızı etkilemenizi sağlar.